Superhjältar och karatekid.

Ja! Idag har ju varit skola för pojkarna och skola för mig. Men direkt efter jag skjutsat pojkarna for jag till Playa Blanca och tog ett morgondopp i havet. Som jag nu ska göra varje dag hädanefter. Inte mycket hosta idag heller p.g.a. det (vill jag tro, och tror jag blir det sant.((säger dom på tv iallafall)) Sen for jag hem igen faktiskt, och sov en halvtimme innan jag for till Caro och lärde mig lite mer spanska. Det är så skönt att vara själv på lektion. Vi pratar så mycket vardagligt och vänskapligt istället för ‘plugga,plugga,plugga’ hela tiden. Och hon rättar min spanska och lär mig nya meningar och uttryck i min vardagliga spanska istället för att plugga in ett verb efter ett annat. Mycket skönare så, tycker jag.

Iallafall så for jag hem efter det och tittade på Thor. Har inte sett klart den ännu för Greta och barnen kom hem och då var det bara att fara iväg till simhallen med pojkarna. Satt där och gjorde spanskaläxa medans de simmade. Sen for vi hem och jag gjorde meriénda (fika) till dem, och vi pratade om djur och den mänskliga hjärnan, på svenska och deras ‘bäbis-spanska’ så jag ska förstå dem, haha.  Axel och Erik är väldigt smarta pojkar, dom vet mycket om olika djur och om hur människan fungerar. Skolan är striktare här än i Sverige. Barnen börjar ett år tidigare här också. Erik och Axel är jätte duktiga på att skriva (skrivstil!) och läsa och kan berätta mycket om allmänna saker som jag omöjligt visste när jag var så liten. Det är bra tycker jag.

Sen kom Greta hem tidigt idag och duschade pojkarna en o en i vanlig ordning, Erik ville leka karatekid o superhjälte med mig (som vi gjorde även igår när Axel duschade) Så jag satte på filmsountracket till Matrix filmerna och sen började vi slåss ( i luften då :p ) Gjorde ljudeffekter med munnarna och sköt iväg tsunamis och vulkanutbrott på varandra, vi undvek varandras skott med slowmotion manövrerar och sköldar och gjorde motattacker. Till slut är det alltid jag som dör (mest för att jag inte orkar mer för jag är så varm, haha) och dels för att dom blir glad av att segra. Ja, så när de va Eriks tur att duscha så ville ju såklart Axel fightas också. :p Haha. Dom bara skrattar hela tiden åt mina ljudeffekter och rörelser så dom knappt kan stå upp. Så hade de varit på riktigt så hade jag vunnit överlägset! 😉

Sen skulle Greta iväg till kyrkan. Så jag läste saga för Erik och Axel, Erik valde en bäbisbok så jag skulle lära mig mer spanska. Han är så söt. Så jag fick lära mig vad allt på kroppen heter. Sen somnade Erik och Axel fortsatte läsa en stund innan han somnade med. Sen gick jag och duscha av mig svetten  fighterna, skönt.

Så nu ska jag kolla lite mer på Thor innan jag somnar. A just ja, fick klagomål om att jag inte berättade vad som kom till mig på posten idag. Haha. Men de va inget viktigt. Det var bara ett brev från sjukhuset här som jag behövde visa legitimation för att ta ut. :p Inge roligt alls! Aja, Gonatt på er! Sov så gott!

Lämna en kommentar